Jaké je obvyklé dávkování?

U dospělých je vhodná kombinace 2 – 3x denně 5g MJ a 3 x denně 10-15 tbl. řasy. Je důležité dodržovat pitný režim, tedy alespoň 2–3 litry, pokud možno neperlivých tekutin denně. Na cílové dávkování je vhodné nastoupat postupně, během cca 4–8 týdnů. Rychlost nastoupání i cílové dávky jsou do jisté míry individuální, dle aktuálního zdravotního stavu, reakcí těla a dalších faktorů.

Zelené potraviny se užívají nalačno, s jídlem i po jídle. Ječmen pitý nalačno se rychleji vstřebá a je výhodné jím zahájit den. Pití po jídle ale jeho účinek výrazně nesnižuje. Chlorellu je třeba konzumovat s nejméně hodinovým odstupem od klasických léků podávaných ústy. Pokud je lék podáván jinak (například nitrožilně) a v zažívacím traktu se s chlorellou nepotká, není hodinový odstup potřebný.

Děti ve věku do tří let mají dávkování vždy individuální, a pokud jsou plně kojeny, pak postačí, když zelené potraviny užívá pouze kojící matka. Je vhodné, aby poslední denní dávku zelených potravin užívala spíše odpoledne než večer, protože energie v nich ukrytá může způsobovat přílišnou čilost kojence v době, kdy by měl spát.

Starší děti a děti do 40 kg hmotnosti užívají poloviční dávku

Dětem nad 40 kg již lze podávat stejnou dávku jako dospělým. I u dětí platí, že je vhodné navýšit dávku ječmene i chlorelly v době, kdy je tělo pod větší zátěží. Může to být v době akutního onemocnění, během většího fyzického výkonu, stresu, po úraze nebo operaci.

Kdy je nejlepší užívat Zelené potraviny?

Zelené potraviny se užívají nalačno, s jídlem i po jídle. Pití po jídle jeho účinek výrazně nesnižuje, avšak konzumace nalačno je vhodnější. Nejlépe je zvolit takový režim, jaký dotyčnému nejlépe vyhovuje.

Mladý ječmen je vhodné rozpustit nejméně ve 2 dcl chladné nebo vlažné, neperlivé vody. Pokud se občas po požití Mladého ječmene objeví tlakové bolesti v žaludku, často je to způsobeno příliš silnou koncentrací nebo příliš rychlým vypitím nápoje.

Musí být dodržen časový odstup mezi klasickými léky a ZP?

Časový odstup se týká pouze léků ve formě tablet. Zelené potraviny by se neměly setkat s léky přímo v trávicím traktu. Např. inzulin podávaný v injekční formě nemá šanci se s nimi takto setkat. Při aplikaci injekcí, infuzí, mastí a čípků není třeba žádný časový odstup dodržovat. U tablet s pozvolným uvolňováním doporučujeme konzumovat nejdříve chlorellu, která se rychle vstřebá. Léky až za půl hodiny po ní. Při opačném pořadí je vhodnější rozestup 2 hodiny mezi léky a chlorellou.

Je riziko předávkování Zelenými potravinami?

Předávkovat se zelenými potravinami při našich stravovacích návycích je prakticky nemožné. Při konzumaci řasy ve vyšších dávkách lze pozorovat odchod tmavě zelené stolice, což je známkou dostatečné saturace organismu řasou. Tmavě zelená stolice se ale běžně vyskytuje na začátku konzumace, kdy se střevo teprve čistí a zelené potraviny nejsou plně vstřebávány. V tom okamžiku se nejedná o známku dostatečné saturace.

U Mladého Ječmene to takto ale nefunguje, tam se lze jen spolehnout na doporučené dávkování a subjektivní pocit.

Při zahájení konzumace je vhodné nastoupávat od nižších dávek, aby se tělo čistilo pozvolna. Razantní nasazení Zelených potravin může někdy způsobit nadměrnou očistnou reakci.

Jaké jsou kontraindikace zelených potravin?

Pro Chlorellu

  • stavy po operacích žaludku, tenkého, tlustého a slepého střeva (do 1–2 měsíců po operaci)
  • stavy akutního zhoršení M. Crohn či ulcerózní kolitidy, kdy se objevuje ve stolici zejména krev (pak je vhodné řasu dočasně vysadit a jíst opět až po zlepšení stavu)
  • alergie na řasu
  • neúměrná očistná reakce, kdy se ani po snížení dávky a prodloužení intervalu podávání řasy stav reakce nezlepšuje
  • autoimunní onemocnění nepřiměřeně reagující na podávání řasy
  • těžké, chronické průjmy nebo zvracení
  • stavy po transplantacích orgánů a tkání na zásadní imunosupresivní léčbě

Pro Mladý ječmen

  • stavy po operacích žaludku, tenkého, tlustého a slepého střeva (do týdne po operaci)
  • alergie na Mladý ječmen
  • neúměrná očistná reakce, kdy se ani po snížení dávky a prodloužení intervalu podávání Mladého ječmene stav reakce nezlepšuje
  • těžké, chronické průjmy nebo zvracení
  • autoimunní onemocnění nepřiměřeně reagující na podávání Mladého ječmene
  • akutní záněty hlubokého žilního systému
  • akutní plicní embolizace
  • stavy po transplantacích orgánů a tkání na zásadní imunosupresivní léčbě
V čem jsou zelené potraviny - Chlorella a Mladý ječmen prospěšné?

Na náš organismus mají díky svému složení vysoce pozitivní vliv, účinek je velmi komplexní

-Tělo zbavuje toxických látek, hojí záněty, podporují obnovu střevní mikroflóry, doplňují do něj veškeré důležité látky (vitaminy, minerály, všechny esenciální aminokyseliny, stopové prvky, antioxidanty anukleové kyseliny, nenasycené mastné kyseliny, enzymy, chlorofyl a několik zcela unikátních látek).

-Zvyšují jeho přirozenou obranyschopnost

-Podporují správnou funkci jednotlivých orgánů, působí jako adaptogeny.

-Výrazně zpomalují buněčné stárnutí.

-Dodávají fyzickou a duševní sílu, protože mají vysokou bioenergetickou hodnotu.

-Neobsahují žádné „prázdné“ kalorie, jedovaté látky, barviva, stabilizátory, plnidla, pojidla či jiné nežádoucí nebo nevhodné balasty.

Proč je dobré zelené potraviny užívat?

- zařazením zelených potravin do jídelníčku se pozitivně promítne do našeho zdravotního stavu, fyzické i psychické kondice.

- bezpečným způsobem podpoříme vlastní samoléčebné procesy v našem těle, umožníme mu odolávat velké zátěži a nastolíme ztracenou rovnováhu.

-umožňují organismu využít to, co zrovna potřebuje, a snadno vyloučit ty látky, kterých má nadbytek.

-naše strava již neobsahuje tolik živin, kolik má mít, má většinou nevhodné složení.

 -prudce vzrostly nároky organismu na přísun živin.

- stoupá frekvence výskytu rizikových faktorů (obezita, kouření, stres, zvýšená hladina cholesterolu a LDL cholesterolu, zvýšená hladina glykémie).

- výrazná smogová zátěž.

- narůstá celkové překyselení v organismu.

- zdravotní stav naší populace je alarmující (750 000 diabetiků, 860 000 alergiků, 850 000 astmatiků, 2 000 000 pacientů s funkčním dyspeptickým syndromem).

Co je Chlorella, Mladý ječmen a v čem se liší?

Chlorella je jednobuněčná, pro život dokonale vybavená sladkovodní řasa, patřící k nejjednodušší, ale nejdynamičtější formě života. Má detoxikační schopnosti.

Jedná se o živelný a neuvěřitelně rychle se dělící rostlinné buňky, které tělu dodají vitamíny, minerály, aminokyseliny či antioxidanty.  

Ječmen Green Ways je produkt ryze přírodní, bez konzervačních látek a je zpracován v okamžiku, kdy nasál nesmírné množství živin a energie ze země, vody, vzduchu a slunce.

Složení ZP je skvělou nutriční základnou pro lidstvo dnešní doby.

Ve svém složení mají obě zelené potraviny mnoho společného (vitaminy, minerály, stopové prvky, chlorofyl, aminokyseliny a nukleové kyseliny, antioxidanty).

Chlorella na rozdíl od Mladého ječmene obsahuje: vlákninu, přírodní antibiotikum, CGF (růstový faktor, který čtyřnásobně urychluje růst normální střevní flóry).

Mladý ječmen obsahuje oproti Chlorelle: mohutné antioxidanty a vyšší množství enzymů.

Obě zelené potraviny umožňují organismu využít to, co zrovna potřebuje, a snadno vyloučit ty látky, kterých má nadbytek.

Můžu užívat Chlorellu i Mladý ječmen dohromady?

Pokud se rozhodneme užívat samotný Mladý ječmen nebo Chlorellu, vždy jsou pro organismus významným přínosem. Nicméně užívání kombinace obou zelených potravin přinese tělu užitek podstatně větší.

Užíváte‑li zelené potraviny společně, nemusíte používat tak velké dávky a účinek zelených potravin se násobí. Chlorella pročistí střevo, takže se ječmen více vstřebává a lépe účinkuje. Díky řase chlorelly odchází značná část uvolněných zatěžujících látek střevním traktem ven a méně se pak očista projeví například na kůži.

Za jak dlouho pocítím pozitivní účinky Zelených potravin?

Většina lidí sleduje účinek již v prvních týdnech konzumace zelených potravin, ale je to vždy individuální. U někoho ale může dojít k výraznému zlepšení podstatně později. Zejména u chronických onemocnění. Tak, jako se tělo dlouhodobě dostávalo do potíží, vyžaduje i zlepšení stavu delší čas.

Důležitým faktorem je dávkování, zdravotní stav, životní styl jedince…

I když doufáme ve zlepšení konkrétního zdravotního problému, může se v prvé řadě zabývat pro něj mnohem důležitějšími oblastmi vyžadujícími léčbu. Zelené potraviny nejsou lékem, ale přesto mají na naše zdraví velmi pozitivní vliv u pestré škály onemocnění, zejména při dlouhodobé konzumaci.

Další zdravá strava

Oves

    Proč právě oves?

 

Oves je jedna z několika druhů obilovin rostoucích v mírném páse. Obsahuje spoustu živin a můžeme ji díky tomu považovat za nejzdravější obilovinu. Obsahuje například 2,4g bílkovin / 100g ovsa.

Oves se nejčastěji upravuje do podoby vloček nebo mouky.  

Ovesná mouka 

Ovesná mouka je rozšířenou moukou mezi zdravými výživami. Proč je tomu tak? Oves obsahuje spoustu živin a můžeme ji považovat za nejzdravější ze všech obilovin. Obsahuje například bílkoviny, a to 2,4g na 100g.

Z ovesné mouky můžeme péct cukroví, dorty nebo třeba lívance.

Pro jednotlivá použití rozlišujeme různé hrubosti mouky - hrubá, polohrubá či hladká. Čím hrubší mouka, tím víc bude i výsledná struktura hrubá a stejně úměrně je to i s hladkou moukou.

Pokud jsme celiaci, musíme si dávat pozor na to, jestli balení mouky neobsahuje stopy lepku. Samostatná obilovina je bezlepková, ale kvůli zpracovatelskému průmyslu se může dostat do styku s jinými obilovinami, například s pšenicí. 

  

Ovesná kaše

     Stačí orestovat vločky na pánvi, přilít mléko a můžeme přidat med nebo nějaké ovoce

Ovesné tyčinky

      Vločky smícháme s medem, rozinkami nebo sušeným ovocem, oříškami a zpracujeme do požadovaného tvaru. Vložíme do předehřáté trouby zhruba na 15 minut.

   

 Ovesné vločky 

Ovesné vločky jsou vlastně spařené zrna ovsa rozlisované kovovými válci. Můžeme je znát v podobě pečeného müsli, müsli tyčinek, ovesných kaší či samostaných vloček. Samotné vločky obsahují spoustu živin, jako například železo, fosfor, vápník, lecitin, spoustu vlákniny nebo taky vitamíny B1, B6 a E. Díky těmto živinám pomáhají snižovat krevní tlak nebo taky tlumí činnost štítné žlázy.

Máme různé velikosti vloček, které ovlivňuje použitý druh ovsa. Na trhu také najdeme instantní vločky, které zaručí rychlejší přípravu pokrmu.

Z ovesných vloček si také můžeme vykouzlit něco dobrého i doma v kuchyni. 

 

 Ovesné müsli    

Ovesné vločky, kakao, med, kokosový olej smícháme dohromady a dáme na chvíli zapéct. Výborný recept na domácí müsli najdete zde: https://zdravapanda.cz/recepty/snidane/21-recepty/snidane/74-domaci-granola-m-sli 

Whatsapp Chat

Zákaznický servis

O nás

Kontaktní formulář

GDPR

Reklamace  

 

 

 
Informace

Informace o dopravě a platbách

Obchodní podmínky

 

  

 

 

Můj účet

Účet uživatele

Seznam přání   

 

 

 

 

 

Nabídka

Eshop

Recepty

Blog 

 
 

 

 

Zdravapanda.cz

Copyright © 2021 Zdravé potraviny. Všechna práva vyhrazena.
Joomla! je svobodný software vydaný pod licencí GNU General Public License.